A termékek promóciója

„Iránytű a vállalkozások fejlesztéséhez”* című cikksorozatunkban a marketing megjelenésétől kezdve, a marketing összetételén és buktatóinak bemutatásán át szeretnénk megismertetni az olvasót a marketing szerteágazó tulajdonságaival és megjelenési formáival.
—–

A promóció egyfajta kommunikáció a vevő és az eladó között. Az eladó megpróbálja rávenni a vevőt, hogy promóciókon keresztül vásárolja meg termékeit vagy szolgáltatásait. Segít abban, hogy az emberek megismerjenek egy terméket, szolgáltatást vagy egy társaságot. Ez hozzájárul a vállalat közképének javításához is. Ez a marketing módszer, érdeklődést válthat ki a vásárlók iránt, és hűséges vevőket is generálhat.

Ez a piacszerkezet egyik alapvető eleme, amely magában foglalja a marketingmixet, melyek az ár, a termék, a promóció és a hely. Ez egyben a promóciós keverék, vagy a promóciós terv egyik eleme. Ezek a személyes eladáson át, a reklámok, az eladásösztönzés, a direkt marketing reklám és esemény marketinget, kiállításokat és vásárokat foglalja magában.

A promóció típusai a következők.

A reklámozás azt jelenti, hogy egy termék, szolgáltatás vagy egy társaság reklámozódik televízió, rádió vagy közösségi média segítségével. Segít a vállalat, termék vagy szolgáltatás ismertségének terjesztésében. A reklámokat különféle tömegtájékoztatási eszközökön keresztül kommunikálják ideértve a hagyományos médiumokat, például újságokat, folyóiratokat, televíziót, rádiót, kültéri reklámot vagy közvetlen levelet, és új médiumok, például keresési eredmények, blogok, közösségi média, webhelyek vagy szöveges üzenetek.

A közvetlen marketing egy olyan hirdetési forma, ahol a szervezetek közvetlenül kommunikálnak az ügyfelekkel különféle médiumokon keresztül, ideértve a mobiltelefonok szöveges üzenetküldését, e-maileket, weboldalakat, online hirdetéseket, adatbázis-marketinget, szórólapokat, katalógus-terjesztést, promóciós leveleket és célzott televíziós, újság- és magazin-hirdetéseket

Az eladásösztönzés a média és a nem média marketingkommunikációját egy előre meghatározott, korlátozott ideig felhasználja a fogyasztói kereslet növelésére, a piaci kereslet serkentésére vagy a termékek elérhetőségének javítására.

A személyes értékesítés olyan módszer, amikor a vállalatok ügynökeiket küldik el a fogyasztónak, hogy a termékeket személyesen értékesítsék. Itt a visszajelzés azonnali, és bizalmat építenek az ügyféllel is, ami nagyon fontos.

A közönségkapcsolat vagy a PR a gyakorlatban az információ terjesztésének kezelése az egyén vagy szervezet (például vállalkozás, kormányzati ügynökség vagy nonprofit szervezet) és a nyilvánosság között. A sikeres PR-kampány valóban jótékony hatással lehet a szervezet márkájára.

Végül összeválogattunk néhány promóciós marketing ötletet.

  • Hozzon létre egy versenyt. Az emberek szeretnek részt venni különféle lottón, ahol esélyük van valami értékes nyerésre ingyen.
  • Adjon ajándékokat márka identitásával. Sok ügyfélnek tetszik, amikor a vállalatok táskákat, tollakat és egyéb cuccokat adnak nekik. Amikor az emberek ezeket a dolgokat használják mindennapi életükben, folyamatosan népszerűsítik a márkádat.
  • Jutalom kártya. Adjon előfizetőinek engedményt vagy ingyenes cikket, miután meghatározott számú vásárlást hajtott végre.
  • Ingyenes szállítás. Ez egy hatékony kiváltó eszköz, amely felhívja a közönség figyelmét. Adjon ingyenes szállítást bizonyos termékekre vagy az év egy adott időpontjában, például ünnepnapokon.
  • Ajánljon fel frissítéseket és innovációs termékeket azoknak az embereknek, akik érdeklődést mutatnak az Ön vállalkozása iránt.
  • Keresztértékesítés. Javasoljon további termékeket, például fejhallgatót vagy telefontokot, ha valaki nemrégiben vásárolt okos telefont.
  • Küldjön vonzó hírleveleket. Használjon e-mail marketingszolgáltatást, hogy segítsen az embereknek emlékezni a vállalkozására. Küldjön izgalmas és releváns hírleveleket a közönség számára.
  • Videóval kapcsolatos beszámolók megjelenítése. Kérje meg ügyfeleit, hogy hagyjanak visszajelzést az Ön termékéről vagy szolgáltatásáról a közösségi oldalakon, például ingyenes kávéért cserébe.
  • Mutassa be termékét. Mutassa meg az embereknek, hogyan működik az Ön terméke, adjon lehetőséget az ügyfeleknek, hogy vásárlás előtt felhasználhassák.

Dél-Alföld vidéki, elsősorban hátrányos helyzetű területeinek (kis) vállalkozásaira, önálló emberi erőforrásaira, helyi önkormányzatokra és civil szervezetekre kívánjuk fókuszálni a kialakított marketingszolgáltatási csomagot.

A vidéki, kevésbé kedvező helyzetű térségek ötletgazdag vállalkozásainak is korszerű marketingismeretekre van szükségük, hogy a termékeiket, szolgáltatásaikat megfelelő nagyságú vevőkörhöz eljuttathassák. Fejlődőbb térségekhez hasonló evidens viszonyrendszereket itt ki kell építeni, fel kell kutatni a lehetséges partnereket. Sok esetben ezen reális igényt maguk a vállalkozások is nehezen ismerik fel, illetve, ha fel is ismerik, a marketingismeretek megszerzését bonyolult feladatnak tartják, idegenkednek tőle vagy szűkös forrásaikból nem áldoznak erre a területre a megtérülés feltételezett hiánya miatt. A vállalkozások így nem tudnak a meglévő helyzetükből, lehetőségeikből kitörni és ezt logikusan alá is tudják támasztani tudás- és forráshiányra hivatkozva.

A projekt abban kíván segíteni, hogy elérhető árfekvés mellett olyan differenciált tudásanyagot biztosítson, amelyben mind az üzleti ismeretek és az iskolázottság alacsonyabb szintjén lévők, mind a marketinget valamilyen szinten már gyakorlók új képességekhez jussanak. A projektet alkotó oktatási és médiaszolgáltatás révén a vállalkozások pszichés és kognitív képességeinek megfelelő módszertannal fejleszthetik a saját marketingképességeiket, illetve egy idő után akár saját lábra is állhatnak.

—–
* A VKB Nonprofit Kft. egy szociális szempontokat is figyelembe vevő vállalkozás, mely a hátrányos helyzetű területeken működő vállalkozások marketingtevékenységének megsegítésére fókuszál. A marketing csomag kidolgozása a Széchenyi GINOP-5.1.7-17-2018-00162 számú, a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program keretén belül finanszírozott, az EU és Magyarország Kormánya támogatásával valósul meg.

További információ, kapcsolatfelvétel:
VKB NKft.
Iránytű – vállalkozásfejlesztési program


Ezt a tartalmat támogatott formában helyeztük el. A Szerkesztőség.hu tartalom kihelyezéséről és a tartalomszolgáltatásról bővebben itt:
Támogatott tartalom
ESZA Európai Unió Európai Szociális Alap infoblokk_also_ESZA_EU-2-1